مطلبی از کتاب مبانی جذب با ان ال پی دکتر احمد حلت و مهندس فرامرز کوثری : به جذب چیزی که نمی خواهی رو نگو! خواستنی ها را بگو!



فرض کنید با چند نفر از دوستان رفتین باغ وحش.
یک باغ وحش بزرگ پر از انواع حیوانات. شما چهار ساعت می تونید توی باغ وحش باشید و به هر جایی که دلتون خواست سرک بکشید.
اما شما یه نفر از همون اولی که وارد باغ وحش شدید مستقیما رفتید جلوی قفس ”میمون” ها ایستادید و تمام چهار ساعتی که بقیه دوستاتون از بخش های مختلف دیدن می کردند ، قفس ”میمون” ها رو
رها نکردید.
موقع خداحافظی مدیر باغ وحش چند به هرکسی هدیه هایی رو می ده و به شما هم یک عروسک ”میمونی” می ده.
شما با اعتراض عروسک ”میمونی” رو دور می اندازید و می گوئید:
"من از ”میمون” بدم میاد! همه عمرم از ”میمون” متنفر بوده ام. حتی یک ذره همه علاقه به ”میمون” ندارم! حالا با چه جراتی به من عروسک ”میمونی” می دهید؟
من عاشق خرگوشم ، چرا عروسک خرگوش به من نمی دید!؟"
مدیر باغ وحش و بقیه دوست هاتون با تعجب می پرسند:" اگه از ”میمون” بدت میومد چرا چهار ساعت تموم کنار قفس ”میمونا” ایستادی؟
و شما جواب می دهید:" می خواستم بهشون از نزدیک بگم که از تک تکشون بدم میاد و متنفرم! می خواستم اونا بدونن که من از خرگوش و طوطی و گوزن خوشم میاد نه ”میمون”!"
به نظرتون مدیر باغ وحش و بقیه دوستاتون به شما چی می گن؟
اونا می گن: اگه از ”میمون”ا خوشت نمی اومد خوب اصلن سمتشون نمی رفتی! بهشون توجه نمی کردی! راهتو کج می کردی سمت قفس خرگوشا. می رفتی کنار اونایی که می خواستی و دوستشون داشتی!
تقصیر خودت بود که ”میمونا” تموم چهارساعت تورو گرفتن! چرا؟ چون بهشون توجه کردین!
متوجه می شی کیمیا!؟
قانون جذب هم همینو می گه!
قانون جذب می گه ، اگه از چیزی بدت میاد بهش توجه نکن! ازکنارش بگذر و برو سراغ چیزایی که از شون خوشت میاد. قانون جذب متوجه بدم میاد یا خوشم میاد نمی شه! به سمت حضور و توجه تو به چیزها نگاه می کنه
و هر چیزی که بهش توجه کنی ، با هر نیتی که باشه، از همونا بیشتر برات جور می کنه.
فرض کن سوار یک قایق هستی و تنها وسیله ای که داری یک ”طنابه” که تهش یک چنگک وصله. تصور کن یک عده تمساح میان اطراف قایق و تو می خواهی اونا رو از خودت دور کنی! ”طناب” رو سمتشون پرتاب می کنی تا دورشون کنی. اما چنگک ”طناب” گیر می کنه به بدن تمساح ها و وقتی ”طناب”و می کشی تمساحه هم با اون ”طناب” سمت تو میاد.
اگه به جای تمساح یک سبد هندوانه یا خربزه بود البته که خوشت می اومد و از کارکرد ”طناب” راضی بودی. اما الان که ”طناب” داره تمساح رو سمتت میاره ، مطمئنن دیگه خوشت نمی آد.
قانون جذب شبیه همین ”طنابه” است. اگه تمساح دوست نداری، ”طناب” رو سمت تمساح پرت نکن. سمت چیزایی که دوست داری پرت کن. قانون جذب چوب نیست که چیزی رو که نمی خواهی، باهاش هل بدی و از خودت دور کنی. ”طناب” چنگک داره که به سمت هر چیزی که پرت کنی اونو به سمت خودت برمی گردونه!:recycle:

بخشی از سخنان استاد فراکاو
:books:کتاب منابع جذب با ان ال پی
لینک دانلود: http://goo.gl/nX3HGY
@nlpjazb

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.